Seorang Graduan Baru

Oleh Editor Leaderonomics|13-05-2020 | 2 Minit

“Pemuda harapan bangsa, pemudi tiang negara”

Yes, akhirnya boleh bekerja dan tidak perlu stress fikir tentang tugasan yang pensyarah bagi.” Kata-kata yang sering didengari daripada para siswa dan para siswi setelah tamat pengajian mereka.

Tetapi realitinya…

Di episod 3, host Waheeda Hasbullah menemubual Andrea Chew dari Leaderonomics untuk membincangkan tentang Dilema Seorang Graduan Baru.

 

 

Ramai mahasiswa dan mahasiswi mengganggap dunia pekerjaan jauh lebih senang dan mudah berbanding waktu di universiti atau kolej.

Mungkin ia adalah perkara yang mudah dilakukan buat individu lain, tetapi ia juga memberi dilema kepada individu lain kerana mereka tidak tahu apa yang harus dilakukan.

“SATU-SATUNYA CARA UNTUK KE HADAPAN DENGAN BERGERAK KE HADAPAN” – TAYLOR SWIFT.

 

Tamparan Idea ialah platform di mana akan memberi anda pandangan yang berbeza tentang kepimpinan, tidak kira transformasi dan pembentukan untuk diri sendiri, di organisasi, keluarga mahupun masyarakat.

 

Untuk mendengar lebih, tekan disini dan untuk berhubung dengan lebih lanjut, e-mel di editor@leaderonomics.com 

Sila Kongsi

Artikel ini diterbitkan oleh penyunting-penyunting Leaderonomics.com
Leaderonomics Logo

Izinkan kami meminta bantuan anda untuk menderma kepada penyelengaraan laman kami. Mahal jugak lah nak jaga blog ni.

Ramai di luar sana tidak ada akses kepada sumber yang diperlukan untuk mengasah potensi kepimpinan mereka. Oleh itu, content kami akan sentiasa diberikan kepada sesiapa sahaja yang berminat.

Sudikan kamu membantu?

© 2022 Leaderonomics Sdn. Bhd. Hak cipta terpelihara.

Perhatian: Pandangan yang dikongsi di blog ini adalah pendapat peribadi para pengarang dan tidak semestinya dikongsi oleh Leaderonomics.