Podcast Kepimpinan: Pembelajaran Daripada Delegasi Dojo

Feb 04, 2017 0 Minit
podcast, kepimpinan

Melalui program Kepimpinan Dojo Leaderonomics yang dilancarkan oleh Perbadanan Ekonomi Digital Malaysia (MDEC), 18 ketua pegawai eksekutif terpilih untuk menyertai kelompok perintis program ini. Mereka berpeluang untuk membangunkan keupayaan kepimpinan dan kepintaran bisnes mereka serta mempelajari kemahiran baru yang membolehkan mereka mengembangkan bisnes mereka ke tahap organisasi bertaraf dunia. Terdapat beberapa pembelajaran yang boleh diambil daripada delegasi Dojo ini.

Ketua Pegawai Eksekutif Leaderonomics, Roshan Thiran, berkongsi pembelajaran yang beliau perolehi daripada menguruskan program ini.

Dengarlah podcast oleh Roshan tentang pembelajaran daripada delegasi program Kepimpinan Dojo ini: 

Bacaan yang disyorkan: What I Learnt From The Dojo Participants

Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang program Kepimpinan Dojo Leaderonomics untuk membantu mempercepatkan prestasi organisasi anda, hubungi kami melalui info@leaderonomics.com. Untuk maklumat lanjut mengenai Leaderonomics sebagai organisasi sosial, kunjungi www.leaderonomics.org. Untuk mendengar Podcast Kepimpinan yang lain, klik di sini.  

 

Sila Kongsi

Kepimpinan

Tag: Anda Seorang Pemimpin

Alt
Artikel ini diterbitkan oleh penyunting-penyunting Leaderonomics.com

Cadangan Buat Kamu

Kerja

Lima Petua untuk Berhenti daripada Melakukan Kerja

Oleh Michelle Gibbings. Apabila "meja pejabat" anda tidak pernah lebih daripada beberapa kaki dari anda, anda berisiko untuk tidak dapat berhenti kerja. Mempunyai sempadan yang sihat dan ingat untuk memutuskan hubungan dari kerja apabila perlu.

Jan 09, 2023 3 Minit

Lelaki bersama Jaket

Strategi Cinta dalam Memimpin bersama Roshan Thiran

Di episod 2, host Waheeda sekali lagi menemubual dengan Encik Roshan Thiran; pengasas syarikat Leaderonomics, untuk berkongsi ilmu dan pengalamannya tentang strategi cinta dalam memimpin sebuah syarikat atau organisasi. Roshan akan memberi pandangan dari sudut yang berbeza bagaimana seseorang pekerja serta pemimpin dapat menyemai perasaan kasih dan sayang kepada sesebuah organisasi itu.

Mar 14, 2023 10 Min Podcast

Alt

Akui Kesilapan Di Tempat Kerja: 10 Cara Terbaik

Kita tidak boleh lari dari kesilapan. Biarpun naluri kita akan lazimnya mempertahankan diri tetapi sekiranya kita bersalah, akuilah kesilapan itu. Tontoni video TOP 10 untuk belajar cara-cara mengakui kesilapan di tempat kerja.

Aug 09, 2017 8 Min Video

Jadilah Pembaca Leader’s Digest