Tip Kepimpinan: Manfaatkan Bakat Anda

Oleh Roshan Thiran|16-08-2017 | 1 Min Video

Ada yang berpendapat hanya segelintir sahaja orang yang mempunyai bakat istimewa. Tetapi sebenarnya setiap orang mempunyai bakat tersendiri. Kita perlu manfaatkan bakat kita.

Manfaatkan bakat 

Saya pernah bertemu seorang gadis yang sedang berjalan seorang diri sambil melihat rumpai. Dia memetiknya dan menggunakan rumpai itu untuk menghasilkan kad yang cantik. Ramai orang tertarik dengan kad-kad yang dihasilkannya. Gadis ini mempunyai bakat – dia menghargai sesuatu yang biasanya tidak dihiraukan langsung oleh kebanyakan orang. Dia menggunakan bakatnya untuk menghasilkan sesuatu yang cantik dan berguna. 

Kata hikmat

Anda juga memiliki bakat. Anda cuma perlu memandang ke dalam diri anda untuk menemukannya. Cungkilkannya untuk mencapai potensi diri anda! – ROSHAN THIRAN

Sila Kongsi

Roshan is the Founder and CEO of the Leaderonomics Group. He believes that everyone can be a leader and "make a dent in the universe", in their own special ways. He is constantly featured on TV, radio and numerous publications sharing the Science of Building Leaders and on leadership development. Follow him at www.roshanthiran.com
Leaderonomics Logo

Izinkan kami meminta bantuan anda untuk menderma kepada penyelengaraan laman kami. Mahal jugak lah nak jaga blog ni.

Ramai di luar sana tidak ada akses kepada sumber yang diperlukan untuk mengasah potensi kepimpinan mereka. Oleh itu, content kami akan sentiasa diberikan kepada sesiapa sahaja yang berminat.

Sudikan kamu membantu?

© 2022 Leaderonomics Sdn. Bhd. Hak cipta terpelihara.

Perhatian: Pandangan yang dikongsi di blog ini adalah pendapat peribadi para pengarang dan tidak semestinya dikongsi oleh Leaderonomics.