#TanyaRoshan: Nasihat Terbaik Untuk Graduan Baharu

Aug 28, 2018 1 Minit
alam pekerjaan, kolaborasi
“Saya graduan baharu yang akan melangkah ke alam pekerjaan. Apakah nasihat yang boleh anda berikan untuk menyerlah diri di tempat kerja?

 

Roshan Thiran berkongsi nasihat terbaik untuk graduan baharu.“Bagi saya, mereka yang betul-betul menyerlah adalah mereka yang melaksanakan tugas dengan cemerlang sekali. Mereka menepati janji dan komitmen, dan melakukan kerja seperti yang dikatakan. Anda juga akan mendapat perhatian apabila anda melakukan tugas melepasi batas skop kerja. Amalkan sifat memberi, ringan tulang membantu orang lain. Lebih ramai orang anda bantu, lebih kejayaan yang akan anda capai.” — Roshan Thiran

 

Bacaan berkaitan: Petua Untuk Graduan Baharu

 

Roshan Thiran ialah Ketua Pegawai Eksekutif Leaderonomics, serta penulis dan penceramah kepimpinan yang berwibawa. Sekiranya anda ada soalan berkaitan dengan kecemerlangan kerjaya dan kepimpinan, anda boleh menghubungi beliau melalui roshan.thiran@leaderonomics.comFacebook dan Twitter.

Sila Kongsi

Alt
Artikel ini diterbitkan oleh penyunting-penyunting Leaderonomics.com

Cadangan Buat Kamu

Sidang Kemuncak Kepimpinan Malaysia 2023

Kejayaan ke Masa Depan: Wawasan daripada Sidang Kemuncak Kepimpinan Malaysia 2023 (Bahagian 1)

Oleh Kiran Tuljaram dan Irfan Razali. Temui wawasan tentang kepimpinan, pengurusan perubahan dan banyak lagi daripada Sidang Kemuncak Kepimpinan Malaysia 2023. Serlahkan potensi sebenar anda dalam dunia yang semakin berkembang hari ini.

Jul 04, 2023 12 Minit

Lelaki bersama Jaket

Strategi Cinta dalam Memimpin bersama Roshan Thiran

Di episod 2, host Waheeda sekali lagi menemubual dengan Encik Roshan Thiran; pengasas syarikat Leaderonomics, untuk berkongsi ilmu dan pengalamannya tentang strategi cinta dalam memimpin sebuah syarikat atau organisasi. Roshan akan memberi pandangan dari sudut yang berbeza bagaimana seseorang pekerja serta pemimpin dapat menyemai perasaan kasih dan sayang kepada sesebuah organisasi itu.

Mar 14, 2023 10 Min Podcast

Alt

Menjadi Pendengar Yang Aktif: 10 Cara Terbaik

Kemahiran mendengar perlu dikuasai. Kita mesti pendengar yang aktif, dengan niat untuk memahami. Dengan itu, komunikasi berkesan dapat dijalin.

Oct 20, 2017 7 Min Video

Jadilah Pembaca Leader’s Digest