#TanyaRoshan: Cara Memperoleh Idea Yang Hebat

Sep 04, 2018 1 Minit
idea, kerja
“Saya sudah ketandusan idea dan perlukan nasihat bagaimana saya boleh terus meng’WOW’kan orang lain dengan kerja yang saya buat.”

 

Roshan Thiran - Pengasas & KPE Leaderonomics, Penceramah Utama, Penulis Kepimpinan, Usahawan Sosial

“Idea-idea yang hebat boleh datang dari mana-mana jua, terutamanya daripada pengalaman kita. Idea hebat adalah gabungan satu fikiran dengan fikiran yang lain. Untuk mempunyai fikiran-fikiran ini, kita mesti bersifat ingin tahu, bersifat terbuka untuk keluar dan menjelajahi zon di luar kepompong selesa kita. Apabila kita membuat pemerhatian dan bertanyakan soalan untuk memenuhi rasa ingin tahu kita, kita akan memperoleh idea-idea yang hebat.” — Roshan Thiran

 

Bacaan berkaitan: Tip Kepimpinan: Sentiasa Belajar

 

Roshan Thiran ialah Ketua Pegawai Eksekutif Leaderonomics, serta penulis dan penceramah kepimpinan yang berwibawa. Sekiranya anda ada soalan berkaitan dengan kecemerlangan kerjaya dan kepimpinan, anda boleh menghubungi beliau melalui roshan.thiran@leaderonomics.comFacebook dan Twitter.

Sila Kongsi

Kepimpinan

Tag: Visi

Alt
Artikel ini diterbitkan oleh penyunting-penyunting Leaderonomics.com

Cadangan Buat Kamu

Identiti dengan niat

Menghubungkan Identiti dengan Niat

Oleh Raju Mandhyan. Apakah keunikan anda dalam satu ayat? Adakah anda mampu mengaitkan identiti anda dengan niat anda? Adakah anda tahu bahawa menghubungkan kedua-dua ekstrem ini mengintegrasikan orang? Baca lebih lanjut di sini dalam artikel ini.

Dec 07, 2022 8 Minit

Roshan Thiran

Tahun Baru, Diri Baru bersama Roshan Thiran

Di episod 1, host Waheeda menemubual dengan Encik Roshan Thiran; pengasas syarikat Leaderonomics, untuk membincang tentang azam tahun baru. Ia adalah topik yang menjadi tanda tanya kepada ramai individu pada masa kini. Pentingkah resolusi tahun baru kepada kita semua? Di sini, Encik Roshan memberitahu bahawa kita mempunyai pilihan lain jika kita tidak ada resolusi tahun baru.

Mar 12, 2023 10 Min Podcast

Alt

Tip Kepimpinan: Berani Gagal

Dalam Tip Kepimpinan ini, Roshan Thiran berkata setiap orang mesti berani gagal dan belajar daripada kegagalan untuk terus maju dalam kembara kehidupan. Kejayaan pasti dalam tangan kelak.

Jul 28, 2017 1 Min Video

Jadilah Pembaca Leader’s Digest