Podcast Kepimpinan: Mencari Makna Dalam Kerjaya

Jun 14, 2017 1 Minit
podcast, kepimpinan

Mencari makna dalam kerja mungkin membantu anda mencari jawapan kepada soalan “Mana yang lebih penting — membuat sesuatu yang anda minati atau meminati apa yang anda buat?” Bagaimanapun, pencarian itu mungkin umpama larian maraton, bukan larian pecut.

Yang aneh sekali ialah semasa dalam perjalanan mencari makna, anda mungkin menyedari bahawa anda sebenarnya perlu memberi makna kepada kerja ataau sebarang sesuatu yang anda lakukakn.

Untuk mendengar pandangan Ameera Hussain berhubung topik ini, yang disampaikan dalam bahasa Inggeris, klik talian podcast berikut:

Ameera Hussain mempunyai nyala rasa berkobar-kobar dalam mendidik -kanak yang berkeperluan khas dan menimba makna dalam memperkasakan mereka.  Dia suka membaca dan ghairah mencabar diri dengan perkara-perkara yang mencelikkan mindanya. Untuk menghubunginya, e-mel editor@leaderonomics.com.

Sila Kongsi

Alt
Artikel ini diterbitkan oleh penyunting-penyunting Leaderonomics.com

Cadangan Buat Kamu

Sosial

Kemahiran Sosial yang Diperlukan Sebagai Pemimpin dan Cara Menjadi Pemimpin yang Diperlukan oleh Pasukan

Oleh Sonia McDonald. Pekerja sedang mencari pemimpin yang mahir berkomunikasi, pembina perhubungan dan penyelesai masalah yang berorientasikan rakyat. Sebagai seorang pemimpin, adakah anda mempunyai kemahiran sosial yang begitu dicari sekarang? Baca di sini!

Oct 09, 2023 4 Minit

Graduan wanita

Dilema Seorang Graduan Baru bersama Andrea Chew

Di episod 3, host Waheeda sekali lagi menemubual dengan Andrea Chew; Strategik Projek Partner di Leaderonomics, tentang topik hangat diantara 'fresh graduate' yang mula melangkah ke dunia pekerjaan. Bagaimanakah seseorang graduan baru boleh menyesuaikan diri di tempat kerja? Di sini, Andrea Chew akan berkongsi beberapa tip-tip kepada para siswa dan siswi untuk berkeyakinan lebih tinggi.

Mar 15, 2023 10 Min Podcast

Alt

Jadilah Pemimpin: Mengukir Sesuatu Kelainan Yang Ketara

Sesuatu kelainan yang ketara boleh diukir untuk meninggalkan impak yang besar. Tetapi, ia harus bermula dengan anda. Berikut adalah langkah-langkah yang anda boleh ikuti untuk mengukir sesuatu kelainan.

Feb 14, 2017 0 Min Video

Jadilah Pembaca Leader’s Digest