Tip Kepimpinan: Langkah Keluar Dari Masa Lampau Anda

Feb 02, 2018 1 Minit
langkah, visi, masa hadapan, perjalanan

Ramai orang percaya bahawa zaman kanak-kanak dan pengalaman masa lampau membentuk siapa diri kita hari ini.

Zaman kanak-kanak yang sedih, keluarga yang retak, dan kemalangan yang teruk mungkin mempengaruhi tingkah laku kita, tetapi ia sememangnya tidak menentukan apa yang kita lakukan. Ia tidak melakarkan masa hadapan kita.

Hari ini, mula melangkah keluar dari masa silam anda. Hidup mengenangkan kegagalan masa lampau cuma hanya akan melemahkan semangat anda. Hidup mengenangkan kejayaan masa yang lepas pula tidak akan membawa anda maju ke hadapan. Hidup dan berusaha gigih untuk saat ini, untuk hari ini. Rangkullah segala yang ada buat masa ini.

Jadi, nasihat saya kepada anda:

“BERTEKADLAH MENGUBAH DIRI ANDA SUPAYA SEMAKIN BAIK! JANGAN SESEKALI MEMBENARKAN MASA LAMPAU MENGHINDAR ANDA DARI MAJU KE HADAPAN, ATAU bERASA PUAS HATI.”

Artikel berkaitan: Anda Mengimpi Atau Mengenang?

 

Sila Kongsi

Alt

Roshan adalah pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif dari Leaderonomics Group. Beliau percaya bahawa semua orang boleh memimpin dan boleh “memberi kesan/membuat lekukan di alam semesta” dengan cara mereka masing-masing. Beliau sering muncul di televisyen, radio and beberapa penerbitan untuk berkongsi Ilmu Membina Pemimpin dan pembangunan kepimpinan. Ikut beliau di https://www.linkedin.com/in/roshanthiran/ atau di https://www.roshanthiran.com/

Cadangan Buat Kamu

Kepimpinan

Menyingkap Intipati Kepimpinan Sejati: Apa yang Anda Perjuangkan?

Oleh Ella Zhang. Apa yang diperlukan untuk mempunyai kepimpinan yang sebenar? Selidiki nilai teras, watak dan daya tahan untuk memimpin secara tulen.

Aug 06, 2023 4 Minit

Roshan Thiran

Tahun Baru, Diri Baru bersama Roshan Thiran

Di episod 1, host Waheeda menemubual dengan Encik Roshan Thiran; pengasas syarikat Leaderonomics, untuk membincang tentang azam tahun baru. Ia adalah topik yang menjadi tanda tanya kepada ramai individu pada masa kini. Pentingkah resolusi tahun baru kepada kita semua? Di sini, Encik Roshan memberitahu bahawa kita mempunyai pilihan lain jika kita tidak ada resolusi tahun baru.

Mar 12, 2023 10 Min Podcast

Alt

Kepimpinan Itu Ekstrem

Kepimpinan ekstrem adalah gelagat pemimpin yang hebat. Mereka bijak memilih tindakan yang bersesuaian dengan keadaan dan masa. Untuk membaca artikel berkaitan, klik Kepimpinan Itu Sesuatu Yang Ekstrem!

Jul 16, 2017 3 Min Video

Jadilah Pembaca Leader’s Digest